Wycieczka do Wiednia i Bratysławy

wycieczka do wiednia 7 20180526 1818521327W dniach 22-25 maja grupa uczniów z naszej szkoły podstawowej i gimnazjum uczestniczyła w wycieczce turystyczno - krajoznawczej do Austrii i na Słowację. Celem wycieczki było lepsze poznanie kultury i zabytków kolejnego kraju niemieckojęzycznego oraz podszlifowanie w praktyce znajomości języka niemieckiego i angielskiego. Wraz z nami podróżowali również uczniowie ze Szkoły Podstawowej nr 9 w Zamościu. Pierwszy dzień upłynął nam głównie na podróżowaniu. Podziwialiśmy piękne wiosenne krajobrazy Polski, Czech i Słowacji. Po przybyciu do Bratysławy udaliśmy się na krótki spacer wokół jeziora, nad którym położony był nasz hotel.

wycieczka do wiednia 10 20180526 1373601149

Kolejnego dnia wyruszyliśmy z rana do Wiednia, który powitał nas przepiękną słoneczną pogodą. Na początku udaliśmy się do letniej rezydencji Habsburgów Pałacu Schönbrunn, gdzie zwiedziliśmy komnaty cesarza Franciszka Józefa i cesarzowej Sisi, powozownię oraz piękne ogrody pałacowe.

wycieczka do wiednia 7 20180526 1794023245

Kolejne miejsca, które tego dnia zobaczyliśmy to Belweder, Ogród Różany, Ring, Hofburg, Hiszpańską Szkołę Jazdy i spacerem uliczkami starego miasta udaliśmy się na Rynek pod Katedrę św. Szczepana.

wycieczka do wiednia 1 20180526 2017019889

Trzeci dzień wycieczki to ciekawa lekcja historii. Przewodniczka zabrała nas na górujące nad Wiedniem wzgórze Kahlenberg. Miejsce to odegrało ważną rolę w XVII w. za sprawą Odsieczy Wiedeńskiej w 1683 r. Obecnie jest to sanktuarium Jana III Sobieskiego, który wybawił Wiedeń oraz całą Europę przed groźbą najazdu tureckiego.

wycieczka do wiednia 4 20180526 1582424313

Z Kahlenbergu wróciliśmy do Wiednia, aby podziwiać kolorowe dzieła słynnego austriackiego architekta F.Hundertwassera. Resztę dnia spędziliśmy w najstarszym w Europie parku rozrywki na Praterze, który dostarczył nam mnóstwo zabawy i radości.

wycieczka do wiednia 7 20180526 1893751360

Ostatni dzień to zwiedzanie stolicy Słowacji Bratysławy, które niestety trochę zakłóciła nam ulewa. Obejrzeliśmy Zamek Bratysławski i ważniejsze miejsca, do których można było dojechać autokarem. Trochę z niedosytem wyruszyliśmy w drogę powrotną do domu, ale organizator wycieczki postanowił zabrać nas na dodatkowy spacer po Krakowie.

wycieczka do wiednia 4 20180526 1281855377

Zwiedzanie Wiednia, Bratysławy i Krakowa dostarczyło nam mnóstwo pozytywnych wrażeń, które zabraliśmy ze sobą do domu. W drodze powrotnej nasi opiekunowie zorganizowali konkurs wiedzy dla uczniów obu szkół na temat Wiednia i Bratysławy, na którym mogliśmy pochwalić się swoją wiedzą zdobytą podczas wycieczki. Najwięcej punktów i pierwsze miejsce zdobyła najmlodsza uczestniczka wycieczki - Weronika Puławska z klasy 5c, II m-ce zajęła Zosia Iwaniec z 2a (gim), IV m-ce Paweł Szykuła z 7d a V m-ce Karolina Jędrzejewska z 6b.

wycieczka do wiednia 10 20180526 1990464168

Opiekę nad uczniami sprawowały pani Agnieszka Jedlińska i pani Małgorzata Jasek.